Proteinowy sernik na zimno

Proteinowy sernik na zimno to świetny deser dla osób, które dbają o sylwetkę. Zawiera on o wiele mniej kalorii niż oryginalna wersja z cukrem, a do tego jest bogaty w białko!

Sernik to prosty i smaczny deser, jednak często dodaje się do niego spore ilości cukru. Dzisiaj mamy ciekawą alternatywę dla osób, które poszukują zdrowszej wersji tego ciasta. Nasz proteinowy sernik na zimno nie zawiera cukru, a do tego jest bogaty w białko, dzięki czemu jest to świetny deser dla osób, które dbają o prawidłowe odżywianie!

Proteinowy sernik na zimno – składniki

  • 80g herbatników
  • 5 łyżek jogurtu greckiego
  • 3 łyżki zmielonego twarogu
  • 10g masła
  • 2 łyżki erytrytolu
  • Kilka kropli ekstraktu waniliowego

Przygotowanie proteinowego sernika na zimno

Zaczynamy od przygotowania spodu. Rozdrabniamy herbatniki przy pomocy blendera (jeśli go nie mamy, możemy wsypać herbatniki do woreczka strunowego, a następnie rozdrobnić je przy pomocy wałka) i przesypujemy je do miseczki. Następnie dodajemy do środka 10g roztopionego masła i łączymy składniki ze sobą.

Przygotowujemy naczynie, u mnie będzie to okrągła tortownica. Wykładamy naczynie papierem spożywczym, a następnie wsypujemy herbatniki. Teraz musimy rozprowadzić je równomiernie po całej powierzchni, a potem ubić np. przy pomocy szklanki. Dzięki temu nasz spód będzie trwały.

Czas na przygotowanie masy. Do miski dodajemy 5 łyżek jogurtu greckiego, 3 łyżki zmielonego sera twarogowego, 2 łyżki erytrytolu i kilka kropli ekstraktu waniliowego. Całość dokładnie ze sobą mieszamy, a następnie przelewamy do tortownicy. Najlepiej kilka razy lekko stuknąć ją o blat, wtedy masa równomiernie rozpłynie się po całości. Teraz czas na najtrudniejszą część – czekanie! Ciasto wkładamy do lodówki na minimum 3 godziny, chociaż najlepiej byłoby przetrzymać je w lodówce przez noc.

Proteinowy sernik na zimno to świetny deser dla osób, które dbają o sylwetkę. Zawiera on o wiele mniej kalorii niż oryginalna wersja z cukrem, a do tego jest bogaty w białko!

Podsumowanie

Z tego przepisu wychodzą nam 4 duże kawałki pysznego proteinowego sernika na zimno! Ilość kalorii, a co za tym idzie makroelementów zależy oczywiście od tego, jakich składników użyjemy. W moim przypadku był to zwykły nabiał, jeśli jednak chcemy uzyskać jeszcze mniejszą kaloryczność to możemy użyć odtłuszczonego sera czy jogurtu.

Z uwagi na niską kaloryczność samego ciasta można pokusić się o wszelkiego rodzaju dodatki. Ja często podaje ten sernik z dżemem (np. wiśniowym), ale świetnie sprawdzą się wszelkiego rodzaju orzechy, suszone owoce, czy gorzka czekolada!

Jeżeli lubimy sernik z czekoladowym akcentem, możemy do naszego proteinowego sernika na zimno dodać odrobinę kakao! Wystarczy posypać górę naszego sernika, a uzyskamy bardzo ciekawe połączenie!

Sprawdź inne artykuły:

Oceń post

Kliknij na gwiazdkę aby zagłosować!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów! Bądź pierwszym oceniającym ten post!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *